Köpvillkor

  1. Om Mr Humblebee AB
  • Företaget har sitt säte i Stockholm. Företagets postadress är Eriksbergsgatan 40, 114 30 Stockholm.
    Organisationsnummer: 559180-3258.
  • Önskar du att komma i kontakt med oss, skicka ett mail till info@mrhumblebee.se med ditt ärende och dina kontaktuppgifter så hör vi av oss inom kort, ofta inom en timme.
  1. Beställning
  • När du slutfört din beställning skickas en orderbekräftelse till din e-postadress. 
  • Är något fel i orderbekräftelsen ska du omedelbart kontakta oss via e-post till info@mrhumblebee.se.
  1. Leverans
  • I normala fall skickas leksakerna på morgonen dagen efter inkommen beställning (på helger skickas varorna efterföljande vardag)
  • Om förseningar i leveransen skulle uppstå (utan att vi har meddelat dig om längre leveranstid) ska du kontakta oss på e-postadress: info@mrhumblebee.se.
  • När varan har lämnat vårt lager övergår leveransansvaret till fraktbolagen som levererar din order inom utsatt tid. Det betyder att den totala leveranstiden innan varan når dig kan bli längre än vad som anges som normalt för valt fraktsätt om transportören själv orsakar en försening.
  • Om du har angett ett mobilnummer kommer en avisering skickas som ett sms till din mobil när varorna finns att hämta hos ditt postombud. Om du istället skulle önska att få aviseringen via din mailadress ska detta anges vid beställningen.
  1. Priser
  • Alla priser i butiken anges i SEK och alla priser är inklusive 25% moms.
  • Vi reserverar oss för prisändringar orsakat av prisändring från leverantör, feltryck i prislistan samt felaktigheter i priser beroende på felaktig information och förbehåller oss rätten att justera priset. Skulle detta inträffa har kunden rätt att häva köpet genom att meddela detta till info@mrhumblebee.se.
  1. Ångerrätt
  • Vid köp av varor på webbplatsen har du som kund en lagstiftad 14 dagars ångerrätt som gäller från det att du har tagit emot en vara som du har beställt.

    5.1 Vid nyttjande av din ångerrätt: 
  • När du inser att du ångrat till köp måste du snarast meddela oss att du ångrat dig. Meddelandet ska skickas till oss på info@mrhumblebee.se. I ditt meddelande ska ditt namn, din adress, e-postadress, ordernumret samt vilka varor som returneringen gäller framgå klart och tydligt.
  • Du bör omedelbart och senast inom lagstiftad 14 dagar efter ångermeddelandet returnera produkterna till oss.
  • Du står för returfrakt, leverans och skick på produkterna vid retur, produkterna bör därför skickas väl paketerade och i ursprunglig förpackning.
  • På återbetalningsbeloppet förbehåller vi oss rätten att dra av en summa motsvarande värdeminskningen jämfört med varans ursprungliga värde vid använd eller skadad produkt.

    5.2 Ångerrätten gäller inte vid:
  • Produkter som på grund av hälso- eller hygienskäl har förseglats (plomberats) och där förseglingen (plomberingen) har brutits av dig.
  • Specialtillverkad produkt, som har skräddarsytts särskilt åt dig eller har en tydlig personlig prägel efter dina önskemål.
  • Varor som snabbt kan försämras, exempelvis livsmedel.
  • Inslagning av paket.
  • Fraktkostnaden.
  • För att ångerrätten ska gälla måste varan ha hämtats ut på utlämningsstället. För ej uthämtade varor gäller ej ångerrätten.

    För mer om den lagstiftade ångerrätten, se  här.
  1. Reklamation och klagomål
  • Vi besiktigar alla produkter innan dessa skickas till dig. Skulle produkten ändå vara skadad eller felexpedierad när den anländer åtar vi oss i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning att kostnadsfritt åtgärda felet.
  • Du måste alltid kontakta oss för ett godkännande innan du returnerar en defekt vara.
  • Klagomålet ska skickas omedelbart efter att defekten har upptäckts till info@mrhumblebee.seBifoga minst en bild som tydligt visar vad som är fel på varan.

    6.1 Hur går du tillväga vid reklamation?
  • Eventuella fel och defekt ska alltid reklameras till info@mrhumblebee.se där du anger ditt namn, din adress, e-postadress, ordernummer och en beskrivning av felet (bild ska bifogas).
  • Om vi inte lyckas åtgärda felet eller leverera en liknande produkt, återbetalar vi dig för den defekta produkten i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. Vi står för returfrakt vid godkända reklamationer.
  • Vi förbehåller oss rätten att neka en reklamation om det visar sig att varan inte är felaktig i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. Vid reklamationer följer vi riktlinjer från Allmänna Reklamationsnämnden, se arn.se.
  1. Ej uthämtade varor
    Om du inte hämtar ut ditt paket inom den tidsram som fraktbolaget gett dig kommer varan skickas i retur till Mr Humblebee. Mr Humblebee kommer då debitera dig som kund en avgift om 195 kr/paket för frakt- och administrationskostnader. Observera att du måste hämta ut ditt paket för att kunna utnyttja din ångerrätt eller reklamationsrätt.

  2. Ansvarsbegränsning 
  • Vi tar inget ansvar för indirekta skador som kan uppstå på grund av produkten.
  • Vi accepterar inget ansvar för förseningar/fel till följd av omständigheter utanför företagets rådande (Force Majeure). Dessa omständigheter kan exempelvis vara arbetskonflikt, eldsvåda, krig, myndighetsbeslut, förminskad eller utebliven leverans från leverantör.
  • Vi reserverar oss för eventuella tryckfel på denna webbplats. Vi garanterar inte att bilderna återger produkternas exakta utseende då en viss färgskillnad kan förekomma beroende på bildskärm, fotokvalitet samt upplösning. Vi försöker alltid på bästa sätt att exponera produkterna så korrekt som möjligt.
  1. Information om Cookies
  • Enligt lag om elektronisk information ska besökare på en webbplats i integritetssyfte få information om att cookies används. Informationen i cookien är möjlig att använda för att följa en användares surfande. Cookie är en liten textfil som webbplatsen du besöker begär att få spara på din dator för att ge tillgång till olika funktioner. Det går att ställa in sin webbläsare så att den automatiskt nekar cookies. Mer information kan man hitta på Post och telestyrelsens hemsida.
  1. Personuppgiftslagen
  • Vi skyddar dina personuppgifter och din personliga integritet i enlighet med Personuppgiftslagen (1998:204). Vi sparar inte dina kunduppgifter till annat än att fullfölja din beställning. Du kan som kund alltid begära rättelse, utdrag samt att vi tar bort dina uppgifter från vårt register.
  1. Ändringar till de Allmänna Villkoren
  • Vi förbehåller oss rätten att när som helst företa ändringar i villkoren. Ändringar av villkoren kommer att publiceras online på webbplatsen. De ändrade villkoren anses accepterade i samband med order eller besök på webbplatsen.
  1. Tvist och lagval
  • I tillfälle av att tvist inte kan lösas i samförstånd med företagets kundtjänst och kunden, kan du som kund vända dig till Allmänna Reklamationsnämnden, se arn.se. För boende i ett annat EU-land än Sverige kan man lämna klagomål online via EU-kommissionens plattform för medling i tvister, se http://ec.europa.eu/consumers/odr
  • Vid eventuell tvist följer vi beslut från ARN eller motsvarande tvistlösningsorgan.
  • Tvist gällande tolkningen eller tillämpningen av dessa allmänna villkor ska tolkas i enlighet med svensk rätt och lag.